Header text
Poniżej nasza oferta zajęć dla uczniów.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.
Zajęcia integracyjno – adaptacyjne (zajęcia warsztatowe)
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Prowadzący: mgr Anna Wróblewska – pedagog, mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Agnieszka Kubiak -psycholog
Adresaci: uczniowie szkoły podstawowej
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- lepsze poznanie się uczniów,
- budowanie empatii,
- integracja zespołu klasowego.
Zakres treściowy:
- możliwość zaprezentowania siebie, swoich mocnych stron,
- zabawy grupowe zachęcające do współpracy,
- udzielanie przez uczniów informacji pozytywnych sobie nawzajem.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia.
Techniki uczenia się (zajęcia warsztatowe)
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Prowadzący: mgr Anna Wróblewska – pedagog
mgr Agnieszka Kubiak – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 – 3 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- wzrost wiedzy uczniów na temat sprawnego uczenia się,
- poznanie technik bazujących na skojarzeniach, ułatwiających zapamiętywanie nowych treści (mnemotechniki),
- wzrost motywacji do nauki.
Zakres treściowy:
- wiedza na temat praw rządzących pamięcią,
- poznawanie sposobów uczenia się w zależności od typu systemu sensorycznego (wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy),
- omówienie warunków sprzyjających koncentracji uwagi, wykonywanie ćwiczeń stymulujących zdolność koncentracji,
- przekazanie wiedzy na temat strategii pamięciowych, możliwość przećwiczenia ich przez uczniów.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia.
Kiedy mówić nie ? (zajęcia profilaktyczno – edukacyjne, zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Anna Wróblewska – pedagog
Adresaci: dzieci 6-letnie oraz klasy I SP
Czas trwania: cykl 3 x 1 godzina zegarowa
Miejsce realizacji: przedszkole, szkoła
Cele i zakres treściowy:
- ukazanie typowych sytuacji, w których dziecko może być narażone na wykorzystanie, z silnym podkreśleniem prawa i obowiązku dziecka do powiedzenia „NIE”,
- utrwalenie poznanych wiadomości i postaw w postaci obrazków, zagadek, rebusów.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- białe kartki A4, kredki.
Moje uczucia (zajęcia profilaktyczno-edukacyjne, zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Anna Wróblewska – pedagog
Adresaci: dzieci 6-letnie
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: przedszkole, szkoła
Cele i zakres treściowy:
- rozpoznawanie i nazywanie uczuć,
- kojarzenie uczuć z różnymi sytuacjami,
- uświadomienie sobie jak ludzie ujawniają przejawiane uczucia.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4.
Profilaktyka trudności emocjonalnych (zajęcia warsztatowe)
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VIII szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele i zakres treściowy:
- uświadomienie uczniom, że nie ma emocji złych i dobrych,
- poznanie sposobów radzenia sobie z uczuciami,
- uświadomienie ważności pilnowania swoich granic.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, długopisy dla każdego ucznia.
Bądź kumplem, nie dokuczaj (zajęcia profilaktyczne, zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog
mgr Agnieszka Kubiak – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat problemu dokuczania,
- większe poczucie sprawstwa i świadomość możliwości radzenia sobie z dokuczaniem zarówno przez osoby jej doświadczające, jak i w grupie świadków,
- kształtowanie postawy empatii.
Zakres treściowy:
- przedstawienie problemu dokuczania, konsekwencji takich zachowań,
- sposoby radzenia sobie z dokuczaniem,
- Czy dokuczanie może być zabawą? Kim jest dobry kumpel i jak się nim stać?
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia,
- sprzęt do wyświetlenia prezentacji multimedialnej.
Rozpoznawanie uczuć i asertywne sposoby ich wyrażania (zajęcia warsztatowe)
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- lepsze poznanie emocji przeżywanych w różnych sytuacjach oraz zdolność ich nazywania,
- lepsza umiejętność bezpiecznego wyrażania przykrych uczuć, zwłaszcza złości i agresji,
- zapoznanie z komunikatem w języku JA.
Zakres treściowy:
- mapa uczuć,
- sposoby radzenia sobie z frustracją, nieprzyjemnymi uczuciami,
- komunikat „Ja” i trenowanie tej formy komunikacji.
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas całych zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia
Nie daj złości sobą rządzić! (zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: uczniowie klas II – III szkoły podstawowej
Czas trwania: cykl 2 spotkań po 1 godzinie lekcyjnej
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- oswojenie i zrozumienie doświadczanych emocji,
- budowanie umiejętności wyrażania złości.
Zakres treściowy:
- „Instrukcja obsługi złości” – przedstawienie praktycznych sposobów radzenia sobie z uczuciem złości,
- zabawy i ćwiczenia pomagające lepiej poznawać złość w kontekście innych emocji.
Warunki współpracy:
- współdziałanie z wychowawcą w przygotowaniu niezbędnych materiałów do przeprowadzenia zajęć.
Interwencja profilaktyczna wobec uczniów eksperymentujących z substancjami psychoaktywnymi.
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: uczniowie szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, nauczyciele, rodzice
Czas trwania: procedura wymaga podejmowania działań w okresie około 3 miesięcy
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- udzielenie wsparcia i pomocy uczniowi i jego rodzicom,
- zapobieganie problemom związanym z używaniem substancji psychoaktywnych poprzez konsekwentne stosowanie procedury interwencji.
Zakres treściowy:
- diagnoza sytuacji i zaplanowania adekwatnych działań: rozmowa z uczniem, rozmowa z rodzicami ucznia, współpraca z wychowawcą,
- motywowanie ucznia do uczestniczenia w działaniach interwencyjnych, oparte o stanowisko szkoły (oczekujące zaprzestania używania),
- zawarcie kontrakty w celu motywowania ucznia do zmiany zachowania,
- monitorowanie kontraktu, mające na celu wspieranie zmian w zachowaniu ucznia.
Warunki współpracy:
- realizacja procedury interwencji profilaktycznej wymaga ścisłej współpracy rodziców, szkoły i ucznia.
Efektywne uczenie się (zajęcia warsztatowe)
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VII szkół podstawowych
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- wyposażenie uczniów w wiedzę na temat funkcjonowania procesów poznawczych zaangażowanych w czasie uczenia się oraz w umiejętności stosowania niestandardowych technik uczenia się.
Zakres treściowy:
- motywacja wewnętrzna, a motywacja zewnętrzna,
- prawa pamięci,
- warunki „skutecznej nauki”,
- dominujący kanał sensoryczny,
- techniki pamięciowe i ich zastosowanie.
Stres – jak sobie z nim radzić ? (zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VIII szkół podstawowych
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- poszerzanie wiedzy uczniów na temat objawów, skutków i sposobów radzenia sobie ze stresem.
Zakres treściowy:
- stres jako nieodłączna część życia – definicja,
- źródła stresu oraz rozpoznawanie objawów,
- „łańcuch reakcji” w sytuacji trudnej,
- pozytywne i negatywne konsekwencje doświadczania stresu,
- jak radzić sobie ze stresem, jak dbać o zdrowie.
Moje życie – moja wartość (warsztaty profilaktyczne)
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog
Adresaci: uczniowie klas VII– VIII szkół podstawowych i uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- ukazanie wartości, jaką jest życie,
- zwiększenie świadomości siebie,
- pobudzenie refleksji nad własnym życiem,
- podniesienie poczucia wartości, samoakceptacja,
- odkrywanie sensu i celu życia,
- zapoznanie z zagrożeniami życia.
Header text
Wybieram świadomie – warsztaty zawodoznawcze
Adresaci: uczniowie klas VIII
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele i zakres treściowy:
- pomoc w trafnym i świadomym wyborze ścieżki edukacyjno- zawodowej,
- uświadomienie istoty poznania siebie oraz rynku pracy,
- poznanie swoich słabych i mocnych stron,
- uświadomienie istoty samodzielnego i przemyślanego wyboru ścieżki edukacyjno- zawodowej.
Niezbędne materiały: kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety
Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, doradca zawodowy, Joanna Cąkała- psycholog