Przejdź do treści
Strona główna » Zajęcia grupowe realizowane na terenie Poradni

Zajęcia grupowe realizowane na terenie Poradni

Poniżej nasza oferta zajęć grupowych na terenie poradni.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.

OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI

Zajęcia realizowane będą w przypadku zebrania się odpowiedniej wiekowo grupy

DLA DZIECI:

TRENING PEWNOŚCI SIEBIE – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci nieśmiałe, dzieci doświadczające przemocy rówieśniczej

Cele: poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz ćwiczenie ich w bezpiecznych warunkach zajęć, ćwiczenie postawy asertywnej, praca nad poczuciem własnej wartości

Grupa wiekowa: dzieci z klas IV-VI

Ilość uczestników: 8-10 osób

Czas trwania zajęć: Zajęcia odbywają się 1 x tygodniu po 1 godz., przez około 3 miesiące

Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ. Program profilaktyki uniwersalnej – zajęcia warsztatowe 

Adresaci: zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych dzieci z naciskiem na dzieci, które nie potrafią radzić sobie z porażkami, mają tendencje do poddawania się, pesymizmu, utraty nadziei.

Grupa wiekowa: uczniowie klas IV–V

Ilość uczestników: 8-10 osób

Cele: promocja zdrowia poprzez rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, kształtowanie postaw optymizmu oraz pozytywnego nastawienia, wzmacnianie odporności na stres, budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowej samooceny, rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji, rozwój umiejętności współpracy i budowania dobrych relacji z innymi, rozwijanie umiejętności koncentracji i relaksacji

Czas trwania: program zaplanowany na 5 miesięcy – spotkania raz w tygodniu, trwające 50 minutProwadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Joanna Cąkała – psycholog

PRZYJACIELE ZIPPIEGO – zajęcia warsztatowe 

Adresaci: dzieci potrzebujące wsparcia w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności psychospołecznych

Grupa wiekowa: uczniowie klas I i II szkoły podstawowej

Cel: Kształtowanie umiejętności psychospołecznych dzieci oraz rozwijanie umiejętności

konstruktywnego komunikowania się i mówienia o sobie

Czas trwania zajęć: zajęcia odbywają się 1x w tygodniu i trwają 50 minut

Ilość uczestników: 8-10 uczniów

Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Beata Smyk – logopeda

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera), dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej, dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie

Grupa wiekowa: dzieci 5 – 6 -letnie

Cele: rozwijanie umiejętności współpracy grupowej, rozpoznawanie własnych uczuć , uczenie sposobów na ich wyrażanie w sposób konstruktywny, rozwijanie empatii, rozwiązywanie konfliktów, rozpoznawanie swoich mocnych stron i zasobów

Liczba uczestników: 4 – 5 osób

Czas trwania: 1 x w tygodniu 60 min; realizacja w II semestrze roku szkolnego 2025/26

Prowadzący: mgr Wioletta Kojtych – pedagog, mgr Renata Zielińska – psycholog

WYSPA ZABAW – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci doświadczające różnorodnych trudności w funkcjonowaniu w sferze emocjonalno-

społecznej

Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) i wczesnoszkolnym (klasy I-III)

Cele: rozwijanie umiejętności werbalizowania własnych stanów emocjonalnych i potrzeb, tworzenie atmosfery sprzyjającej akceptacji siebie, poznawania własnych mocnych i słabych stron, nauka sposobów kompensowania pojawiających się w relacjach rówieśniczych trudności, kształtowanie umiejętności odreagowywania nieprzyjemnych emocji w konstruktywny sposób, kształtowanie umiejętności kierowania własnym zachowaniem, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, uczenie się pełnienia różnorodnych ról społecznych, wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne czyny, nauka proszenia o pomoc w sytuacjach kryzysowych

Liczba uczestników: 4-8 osób

Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny; spotkanie raz w tygodniu trwające 60 min.

Prowadzący: mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog, pedagog, mgr Iwona Połeć – pedagog

CZYTANIE- TO ŁATWE! – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci 5 i 6 letnie

Czas trwania: raz w tygodniu po 45 minut

Cel ogólny i zakres treściowy: wzbudzanie zainteresowania mową i pismem, ćwiczenie rozumowania przez analogię, stymulowanie myślenia symbolicznego

Liczebność grupy: 6 – 8 dzieci

Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, Justyna Goławska- psycholog

ŁATWIEJ DO SZKOŁY  – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci z klas 0 i I, które nie osiągnęły gotowości szkolnej

Czas trwania:  raz w tygodniu po 45 minut

Cel zajęć: niwelowanie trudności edukacyjnych, optymalizowanie warunków do uczenia się poprzez rozwijanie funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych oraz językowych

Liczebność grupy: 6-8 dzieci

Prowadzący: Katarzyna Chachaj – pedagog, Anna Żądełek – logopeda

BYĆ AKTYWNYM – zajęcia ogólnokondycyjne bazujące na elementach integracji sensorycznej

Adresaci: zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 5-6 lat z problemami z integracją sensoryczną, ale potrafiących współpracować w grupie 4-6 osób.

Cel: Wspieranie czucia głębokiego i koordynacji wzrokowo-ruchowej, obustronnej koordynacji. Zajęcia bazują na integracji sensorycznej i stymulacji wszystkich zmysłów, ważnych w rozwoju dzieci.

Liczebność grupy: grupa 4 osób

Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu

Prowadząca: mgr Joanna Mucha- fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.

BILATERALNA INTEGRACJA

Adresaci: dzieci w wieku 7-8 lat, klasa I, II

Cel: Jest to program ćwiczeń ruchowych wspierających naukę, koncentrację uwagi i obustronną koordynację ruchową

Liczebność grupy: 6 osób

Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu lub co drugi tydzień, zależnie od liczby chętnych

Prowadząca: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.

CYBERNIAKI – BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI

Adresaci: dzieci z klas I–III

Cele zajęć: kształtowanie świadomości na temat zagrożeń cyfrowych i rozwijanie umiejętności bezpiecznego, odpowiedzialnego korzystania z Internetu i nowych technologii przez dzieci

Czas trwania: cykl 5 spotkań po 45 minut, realizacja w II semestrze 2025-26

Prowadzący: mgr Katarzyna Chachaj – pedagog, mgr Justyna Goławska – psychologog

SŁUCHOWE ASY IDĄ DO I KLASY

Adresaci: 6–8 dzieci z kl.0

Cele zajęć: stymulowanie rozwoju percepcji słuchowej, koncentracji uwagi, pamięci i funkcji językowych dla zapewnienia odpowiednich podwalin do nauki czytania, pisania oraz kolejnych wyzwań edukacyjnych

Czas trwania: raz w tygodniu, 45 minut, realizacja w II semestrze roku szkolnego 2025/26

Prowadzący: mgr Weronika Mizeracka – logopeda, mgr Ilona Pytlik – logopeda

OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI PROWADZONYCH Z UDZIAŁEM RODZICÓW

Z MAMĄ, TATĄ IDĘ W ŚWIAT – zajęcia dla małych dzieci prowadzone z udziałem rodziców

Adresaci: dzieci w wieku 2-3 lat i ich rodzice

Cel: zajęcia cykliczne, przygotowujące dzieci i ich rodziców do pójścia do przedszkola

Czas trwania: raz w miesiącu, 60-90 minut zależnie od tematyki zajęć

Prowadzący: mgr Joanna Mucha -fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej, mgr Beata Smyk – logopeda, wieloletni pracownik wychowania przedszkolnego, mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog, pedagog

OFERTA ZAJĘĆ DLA RODZICÓW / NAUCZYCIELI

JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY, JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MÓWIŁY – warsztaty umiejętności wychowawczych

Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, wychowawcy, pracownicy OPS, katecheci

Cele: wyposażenie rodziców i nauczycieli w wiedzę i umiejętności, które pozwalają na budowanie satysfakcjonujących relacji wychowawczych, co sprzyja budowaniu i wzmacnianiu czynników chroniących; poprzez rozumienie potrzeb, aktywne wspieranie dzieci i młodzieży w harmonijnym rozwoju oraz bezpieczne rozwiązywanie problemów i konfliktów. W rezultacie przyczynia się to do podejmowania dobrych wyborów i ograniczenia występowania zachowań problemowych dzieci i młodzieży.

Liczba uczestników:10-12 osób

Czas trwania: cykl 10 spotkań po 4 godziny 2x w tygodniu

Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk

O ZŁOŚCI DZIECKA I ZŁOŚCI RODZICA – zajęcia warsztatowe

Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym/ nauczyciele przedszkoli

Poruszane zagadnienia:

            • Skąd biorą się trudne emocje?

            • Specyfika rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym.

            • Jak pomóc dziecku regulować stany emocjonalne?

            • Dlaczego to ważne, aby rodzic zadbał o własne emocje w kontakcie z dzieckiem?

Liczba uczestników: 10-12 osób

Czas trwania: 2 x po 1,5 godz. lub 3 godz. w zależności od ustaleń z grupą

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog.

DOGADAJ SIĘ Z NASTOLATKIEM – warsztaty dla rodziców

Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym/nauczyciele przedszkolni

Adresaci: rodzice nastoletnich dzieci

Cele i zakres treściowy:

  • zrozumienie perspektywy nastolatka
  • jak świadomie budować relacje ze swoim dzieckiem
  • trudne zachowania i emocje – jak reagować?
  • wzmacnianie rodzicielskich zasobów – jak się nie wypalić w kontakcie z nastolatkiem

Liczba uczestników: do 12 osób

Czas trwania: 2-3 godziny

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog