Przejdź do treści
Strona główna » ZAJĘCIA GRUPOWE REALIZOWANE NA TERENIE PORADNI

ZAJĘCIA GRUPOWE REALIZOWANE NA TERENIE PORADNI

Poniżej nasza oferta zajęć grupowych na terenie poradni.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.

DLA DZIECI:

TRENING PEWNOŚCI SIEBIE – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci nieśmiałe, dzieci doświadczające przemocy rówieśniczej

Cele: poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz ćwiczenie ich w bezpiecznych warunkach zajęć, ćwiczenie postawy asertywnej, praca nad poczuciem własnej wartości

Grupa wiekowa: dzieci z klas IV-VI, VI- VIII

Ilość uczestników: 8-10 osób

Czas trwania zajęć: Zajęcia odbywają się 1 x tygodniu po 1 godz., przez około 3 miesiące

Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie, dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera). 

Grupa wiekowa: uczniowie szkoły podstawowej (dzieci będą dobierane zgodnie z wiekiem)

Umiejętności rozwijane w czasie zajęć, to:

  • współpraca grupowa
  • rozpoznawanie własnych uczuć 
  • uczenie sposobów na ich wyrażanie w sposób konstruktywny
  • rozwijanie empatii
  • rozwiązywanie konfliktów
  • rozpoznawanie swoich mocnych stron i zasobów.

Liczba uczestników:  do 6 osób

Czas trwania: 1 spotkanie 60 min, 10 spotkań

Prowadzący: mgr Wioletta Kojtych – pedagog, mgr Renata Zielińska – psycholog. mgr Aleksandra Skwarek – pedagog

WYSPA ZABAW – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci doświadczające różnorodnych trudności w funkcjonowaniu w sferze emocjonalno-

społecznej

Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) i wczesnoszkolnym (klasy I-III)

Cele:

  • rozwijanie umiejętności werbalizowania własnych stanów emocjonalnych i potrzeb,
  • tworzenie atmosfery sprzyjającej akceptacji siebie, poznawania własnych mocnych i słabych stron,
  • nauka sposobów kompensowania pojawiających się w relacjach rówieśniczych trudności,
  • kształtowanie umiejętności odreagowywania nieprzyjemnych emocji w konstruktywny sposób,
  • kształtowanie umiejętności kierowania własnym zachowaniem,
  • rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
  • uczenie się pełnienia różnorodnych ról społecznych,
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne czyny,
  • nauka proszenia o pomoc w sytuacjach kryzysowych.

Liczba uczestników: 4-8 osób

Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny; spotkanie raz w tygodniu trwające godzinę zegarową

Prowadzący: mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog,pedagog, mgr Iwona Połeć – pedagog

CZYTANIE- TO ŁATWE! – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci 4- letnie

Czas trwania: 1 raz w tygodniu po 45 minut

Cel ogólny i zakres treściowy:

  • wzbudzanie zainteresowania mową i pismem,
  • ćwiczenie rozumowania przez analogię,
  • stymulowanie myślenia symbolicznego.

Liczebność grupy: – 8 dzieci

Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, Justyna Goławska- psycholog

ŁATWIEJ DO SZKOŁY – zajęcia warsztatowe

Adresaci: dzieci z klas 0 i I, które nie osiągnęły gotowości szkolnej

Czas trwania: 1 raz w tygodniu po 45 minut

Cel zajęć:  niwelowanie trudności edukacyjnych, optymalizowanie warunków do uczenia się poprzez rozwijanie funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych oraz językowych.

Liczebność grupy: 6-8 dzieci

Prowadzący: Katarzyna Chachaj – pedagog, Anna Żądełek – logopeda

BYĆ AKTYWNYM – zajęcia ogólnokondycyjne bazujące na elementach integracji sensorycznej

Adresaci: Zajęcia skierowane są do chłopców w wieku 5-6 lat z problemami z integracją sensoryczną, ale potrafiących współpracować w grupie.

Cel: Celem zajęć jest stymulacja wszystkich zmysłów poprzez zabawę. Największy nacisk podczas spotkań kładziony będzie na stymulację czucia głębokiego i poprawę koordynacji wzrokowo – ruchowej. Wykorzystamy gry i zabawy ruchowe. Dzieci będą współpracowały ze sobą,  ale  pojawi się również element rywalizacji. Zajęcia grupowe powodują, że dzieci chętniej odkrywają nowe aktywności, uczą się od siebie nawzajem i nawzajem stymulują do działania.

Liczebność grupy: 4 osoby.

Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu 

Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.

RYTM I RUCH

Adresaci: zajęcia skierowane do dziewczynek w wieku 6-7 lat.

Cel: Celem zajęć jest stymulacja wszystkich zmysłów poprzez ćwiczenia, praca nad wyrażaniem emocji poprzez ruchy ciała, rozluźnieniem, praca z oddechem. Podczas zajęć będziemy wykorzystywać elementy metody Weroniki Sherborne i ćwiczeń koordynacyjnych w rytm muzyki. Podczas zajęć dziewczynki będą pracowały w grupach i parach tworząc zespół, współpraca będzie kluczem do osiągnięcia zamierzonego celu. Praca zespołowa będzie służyła do większej otwartości dzieci i budowania prawidłowych relacji. Celem zajęć jest stymulowanie rozwoju dziecka pod względem fizycznym i osobowościowym. Wykorzystując dotyk, ruch i wzajemne relacje fizyczne i emocjonalne kształtuje się świadomość samego siebie i umożliwia to pogłębienie kontaktu z innymi ludźmi.

Liczebność grupy: 6 osób.

Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu

Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.

INTEGRACJA BILATERALNA

DOGOLOGO – zajęcia logopedyczne połączone z elementami dogoterapii

Adresaci: dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w obszarze rozwoju mowy.

Cele:

• stymulowanie umiejętności komunikacyjnych ,

• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,

• kształtowanie empatii i uważności,

• rozwijanie funkcji intelektualnych, percepcyjnych i motorycznych.

Liczebność grupy: do 5 osób.

Czas trwania: cykl 5 spotkań, czas trwania jednych zajęć – 30 minut; realizacja w II sem.Prowadzący: mgr Ilona Pytlik – logopeda, mgr Justyna Goławska– psycholog, dogoterapeuta

DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI:

INTEGRACJA SENSORYCZNA DLA NAJMŁODSZYCH W ŚRODOWISKU DOMOWYM – warsztaty dla rodziców jak stymulować zmysły dzieci w wieku 0 -3 lata poprzez zabawę

Adresaci: rodzice.

Cele i zakres treściowy:

  • część teoretyczna – omówienie  jakie posiadamy zmysły i ich roli w rozwoju dzieci,
  • część praktyczna – pokazanie przykładowych zabaw stymulujących poszczególne zmysły.

Liczba uczestników: do 6 osób

Czas trwania: jedno spotkanie 2 godziny.

Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta integracji sensorycznej.

JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY, JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MÓWIŁY – warsztaty umiejętności wychowawczych

Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, wychowawcy, pracownicy OPS, katecheci

Cele: wyposażenie rodziców i nauczycieli w wiedzę i umiejętności, które pozwalają na budowanie satysfakcjonujących relacji wychowawczych, co sprzyja budowaniu i wzmacnianiu czynników chroniących; poprzez rozumienie potrzeb, aktywne wspieranie dzieci i młodzieży w harmonijnym rozwoju oraz bezpieczne rozwiązywanie problemów i konfliktów. W rezultacie przyczynia się to do podejmowania dobrych wyborów i ograniczenia występowania zachowań problemowych dzieci i młodzieży.

Liczba uczestników: 10-12 osób

Czas trwania: cykl 10 spotkań po 4 godziny

Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk

RODZEŃSTWO BEZ RYWALIZACJI – warsztaty umiejętności wychowawczych

Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, którzy ukończyli I część warsztatów „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”

Cele: poszerzenie umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli służących budowaniu dobrych relacji w rodzinie i grupie wychowawczych. Silna więź z rodzicami jest jednym z głównych czynników chroniących dzieci i młodzież, a temu służą umiejętności porozumiewania się w rodzinie, w grupie, umiejętności rozpoznawania potrzeb służących rozwojowi oraz umiejętności radzenia sobie z trudnymi uczuciami i zachowaniami, jak złość, zazdrość, porównywanie, rywalizacja, agresja.

Liczba uczestników: 10-12 osób

Czas trwania: cykl 6-8 spotkań po 4 godziny

Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk

TRUDNE EMOCJE – JAK POMOĆ DZIECKU I SOBIE – szkolenie dla rodziców

Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym/nauczyciele przedszkolni

Poruszane zagadnienia:

• Skąd biorą się trudne emocje?

• Specyfika rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym.

• Jak pomóc dziecku regulować stany emocjonalne?

• Dlaczego to ważne, aby rodzic zadbał o własne emocje w kontakcie z dzieckiem?

Czas trwania: do uzgodnienia

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog.

ZAJĘCIA WERONIKI SHERBORNE

Adresaci: zajęcia skierowane są do rodziców wraz z dziećmi w wieku 1-3 lata

Celem tej metody jest stymulowanie rozwoju dziecka pod względem fizycznym i osobowościowym wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do kształtowania świadomości samego siebie i pogłębiania kontaktu z bliskimi. Stosowanie tej metody rozwija schemat ciała, czucie głębokie, orientację w przestrzeni, pozwala nawiązać kontakt wzrokowy i emocjonalny z bliskimi oraz innymi dziećmi. Dzięki ćwiczeniom dziecko zyskuje poczucie bezpieczeństwa, odkrywa własne możliwości, uczy się współdziałania w grupie. Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych.

Czas trwania: 60 minut

Liczebność grupy: 8 rodziców wraz z dziećmi

Termin: Zajęcia cykliczne/ jeden cykl zajęć składa się z 4 spotkań raz w tygodniu. Pierwszy cykl planowany jest w listopadzie po zebraniu grupy, drugi w lutym. Zajęcia w godzinach popołudniowych.

Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej i metody Weroniki Sherborne