Header text
Poniżej nasza oferta zajęć dla uczniów.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.
Bądź kumplem, nie dokuczaj (zajęcia profilaktyczne, zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog
mgr Agnieszka Kubiak – psycholog
Adresaci: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat problemu dokuczania,
- większe poczucie sprawstwa i świadomość możliwości radzenia sobie z dokuczaniem zarówno przez osoby jej doświadczające, jak i w grupie świadków,
- kształtowanie postawy empatii.
Zakres treściowy:
- przedstawienie problemu dokuczania, konsekwencji takich zachowań,
- sposoby radzenia sobie z dokuczaniem,
- Czy dokuczanie może być zabawą? Kim jest dobry kumpel i jak się nim stać?
Warunki współpracy:
- obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
- sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
- białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia,
- sprzęt do wyświetlenia prezentacji multimedialnej.
Nie daj złości sobą rządzić! (zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: uczniowie klas II – III szkoły podstawowej
Czas trwania: cykl 2 spotkań po 1 godzinie lekcyjnej
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- oswojenie i zrozumienie doświadczanych emocji,
- budowanie umiejętności wyrażania złości.
Zakres treściowy:
- „Instrukcja obsługi złości” – przedstawienie praktycznych sposobów radzenia sobie z uczuciem złości,
- zabawy i ćwiczenia pomagające lepiej poznawać złość w kontekście innych emocji.
Warunki współpracy:
- współdziałanie z wychowawcą w przygotowaniu niezbędnych materiałów do przeprowadzenia zajęć.
Interwencja profilaktyczna wobec uczniów eksperymentujących z substancjami psychoaktywnymi.
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: uczniowie szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, nauczyciele, rodzice
Czas trwania: procedura wymaga podejmowania działań w okresie około 3 miesięcy
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- udzielenie wsparcia i pomocy uczniowi i jego rodzicom,
- zapobieganie problemom związanym z używaniem substancji psychoaktywnych poprzez konsekwentne stosowanie procedury interwencji.
Zakres treściowy:
- diagnoza sytuacji i zaplanowania adekwatnych działań: rozmowa z uczniem, rozmowa z rodzicami ucznia, współpraca z wychowawcą,
- motywowanie ucznia do uczestniczenia w działaniach interwencyjnych, oparte o stanowisko szkoły (oczekujące zaprzestania używania),
- zawarcie kontrakty w celu motywowania ucznia do zmiany zachowania,
- monitorowanie kontraktu, mające na celu wspieranie zmian w zachowaniu ucznia.
Warunki współpracy:
- realizacja procedury interwencji profilaktycznej wymaga ścisłej współpracy rodziców, szkoły i ucznia.
Moje życie – moja wartość (warsztaty profilaktyczne)
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog
Adresaci: uczniowie klas VII– VIII szkół podstawowych i uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- ukazanie wartości, jaką jest życie,
- zwiększenie świadomości siebie,
- pobudzenie refleksji nad własnym życiem,
- podniesienie poczucia wartości, samoakceptacja,
- odkrywanie sensu i celu życia,
- zapoznanie z zagrożeniami życia.
Header text
Wybieram świadomie – warsztaty zawodoznawcze
Adresaci: uczniowie klas VIII
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne
Miejsce realizacji: szkoła
Cele i zakres treściowy:
- pomoc w trafnym i świadomym wyborze ścieżki edukacyjno- zawodowej,
- uświadomienie istoty poznania siebie oraz rynku pracy,
- poznanie swoich słabych i mocnych stron,
- uświadomienie istoty samodzielnego i przemyślanego wyboru ścieżki edukacyjno- zawodowej.
Niezbędne materiały: kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety
Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, doradca zawodowy, Joanna Cąkała- psycholog
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI – warsztaty dla uczniów kl. IV-VI Szkoły Podstawowej
Adresaci: uczniowie klas IV-VI SP
Czas trwania: 2 godziny
Poruszane zagadnienia:
- Czym są trudne emocje?
- Jaka jest różnica między kontrolą a regulacją emocji?
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
Niezbędne materiały: kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety
Prowadzący: Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog.
ŁATWIEJ DO SZKOŁY – program przesiewowych badań ort optycznych i przetwarzania słuchowego
Adresaci: dzieci objęte rocznym obowiązkiem przygotowania przedszkolnego (dzieci z klas 0)
Cele: wychwycenie dzieci z zaburzeniami podstawowych funkcji wzrokowych oraz z trudnościami z zakresu przetwarzania słuchowego przed rozpoczęciem nauki w szkole.
Liczebność grupy: oddział przedszkolny
Czas trwania: ilość spotkań jest uzależniona od liczby dzieci w grupie.
Prowadzący: mgr Katarzyna Chachaj – pedagog, mgr Anna Żądełek – logopeda, mgr Agnieszka Bogusz – logopeda.
Dodatkowe warunki: Placówka zapewnia dostęp do 3 pomieszczeń: jedno minimum 3-metrowe oraz dwa ciche pomieszczenia.