Przejdź do treści

Header text

Poniżej nasza oferta zajęć dla uczniów.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.

Bądź kumplem, nie dokuczaj (zajęcia profilaktyczne, zajęcia warsztatowe)

Prowadzący:   mgr Joanna Cąkała – psycholog

mgr Agnieszka Kubiak – psycholog

Adresaci: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej

Czas trwania: 2  godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele:

  • poszerzenie wiedzy uczniów na temat problemu dokuczania,
  • większe poczucie sprawstwa i świadomość możliwości radzenia sobie z dokuczaniem zarówno przez osoby jej doświadczające, jak i w grupie świadków,
  • kształtowanie postawy empatii.

 Zakres treściowy:

  • przedstawienie problemu dokuczania, konsekwencji takich zachowań,
  • sposoby radzenia sobie z dokuczaniem,
  • Czy dokuczanie może być zabawą? Kim jest dobry kumpel i jak się nim stać?

 Warunki współpracy:

  • obecność wychowawcy klasy podczas zajęć,
  • sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu,
  • białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia,
  • sprzęt do wyświetlenia prezentacji multimedialnej.

Nie daj złości sobą rządzić! (zajęcia warsztatowe)

Prowadzący:   mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog

Adresaci: uczniowie klas II – III szkoły podstawowej

Czas trwania: cykl 2  spotkań po 1 godzinie lekcyjnej

Miejsce realizacji: szkoła

 Cele:

  • oswojenie i zrozumienie doświadczanych emocji,
  • budowanie umiejętności wyrażania złości.

 Zakres treściowy:

  • „Instrukcja obsługi złości” – przedstawienie praktycznych sposobów radzenia sobie z uczuciem złości,
  • zabawy i ćwiczenia pomagające lepiej poznawać złość w kontekście innych emocji.

 Warunki współpracy:

  • współdziałanie z wychowawcą w przygotowaniu niezbędnych materiałów do przeprowadzenia zajęć.

Interwencja profilaktyczna wobec uczniów eksperymentujących z substancjami psychoaktywnymi.

Prowadzący:   mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog

Adresaci: uczniowie  szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, nauczyciele, rodzice

Czas trwania: procedura wymaga podejmowania działań w okresie około 3 miesięcy

Miejsce realizacji: szkoła

 Cele:

  • udzielenie wsparcia i pomocy uczniowi i jego rodzicom,
  • zapobieganie problemom związanym z używaniem substancji psychoaktywnych poprzez konsekwentne stosowanie procedury interwencji.

 Zakres treściowy:

  • diagnoza sytuacji i zaplanowania adekwatnych działań: rozmowa z uczniem, rozmowa z rodzicami ucznia, współpraca z wychowawcą,
  • motywowanie ucznia do uczestniczenia w działaniach interwencyjnych, oparte o stanowisko szkoły (oczekujące zaprzestania używania),
  • zawarcie kontrakty w celu motywowania ucznia do zmiany zachowania,
  • monitorowanie kontraktu, mające na celu wspieranie zmian w zachowaniu ucznia.

 Warunki współpracy:

  • realizacja procedury interwencji profilaktycznej wymaga ścisłej współpracy rodziców, szkoły i ucznia.

Moje życie – moja wartość (warsztaty profilaktyczne)

Prowadzący:   mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

Adresaci: uczniowie  klas VII– VIII szkół podstawowych i uczniowie szkoły ponadpodstawowej

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

 

Cele:

  • ukazanie wartości, jaką jest życie,
  • zwiększenie świadomości siebie,
  • pobudzenie refleksji nad własnym życiem,
  • podniesienie poczucia wartości, samoakceptacja,
  • odkrywanie sensu i celu życia,
  • zapoznanie z zagrożeniami życia.

Header text

Wybieram świadomie – warsztaty zawodoznawcze

Adresaci: uczniowie klas VIII

Czas trwania: 3 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele i zakres treściowy:

  • pomoc w trafnym i świadomym wyborze ścieżki edukacyjno- zawodowej,
  • uświadomienie istoty poznania siebie oraz rynku pracy,
  • poznanie swoich słabych i mocnych stron,
  • uświadomienie istoty samodzielnego i przemyślanego wyboru ścieżki edukacyjno- zawodowej.

Niezbędne materiały: kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety

Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, doradca zawodowy, Joanna Cąkała- psycholog

JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI – warsztaty dla uczniów kl. IV-VI Szkoły Podstawowej

Adresaci: uczniowie klas IV-VI SP

Czas trwania: 2 godziny

Poruszane zagadnienia:

  • Czym są trudne emocje?
  • Jaka jest różnica między kontrolą a regulacją emocji?
  • Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie

Niezbędne materiały: kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety

Prowadzący: Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog.

ŁATWIEJ DO SZKOŁY – program przesiewowych badań ort optycznych i przetwarzania słuchowego

Adresaci: dzieci objęte rocznym obowiązkiem  przygotowania przedszkolnego (dzieci z klas 0)

Cele: wychwycenie dzieci z zaburzeniami podstawowych funkcji wzrokowych oraz z trudnościami z zakresu przetwarzania słuchowego przed rozpoczęciem nauki w szkole.

Liczebność grupy: oddział przedszkolny

Czas trwania: ilość spotkań jest uzależniona od liczby dzieci w grupie.

Prowadzący: mgr Katarzyna Chachaj – pedagog, mgr Anna Żądełek – logopeda, mgr Agnieszka Bogusz – logopeda.

Dodatkowe warunki: Placówka zapewnia dostęp do 3 pomieszczeń: jedno minimum 3-metrowe oraz dwa ciche pomieszczenia.

Zapraszamy do współpracy

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Łukowie