
Poniżej nasza oferta zajęć dla rodziców.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.
Dojrzałość szkolna (wykład)
Prowadzący: mgr Iwona Połeć – pedagog
Adresaci: rodzice dzieci 5-6 letnich
Czas trwania: 1 godzina zegarowa
Miejsce realizacji: przedszkole lub szkoła
Cele:
- poszerzenie wiedzy na temat dojrzałości dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej,
- uświadomienie roli rodziców w stymulowaniu rozwoju dziecka.
Zakres treściowy:
- dojrzałość szkolna – co się na nią składa,
- umiejętności, których warto nauczyć dziecko przed pójściem do szkoły,
- rola rodziców w poszerzaniu wiedzy i umiejętności dziecka.
Warunki współpracy:
- pomoce: laptop i projektor.
Kluczowe umiejętności warunkujące sukces edukacyjny dzieci (wykład)
Prowadzący: mgr Iwona Połeć – pedagog
Adresaci: rodzice dzieci 5-6 letnich
Czas trwania: 1 godzina zegarowa
Miejsce realizacji: przedszkole, szkoła
Cele:
- poszerzenie wiedzy na temat zabaw dydaktycznych i warunków stymulujących rozwój dziecka.
Zakres treściowy:
- gry i zabawy stymulujące rozwój dziecka i warunkujące uzyskanie sukcesu edukacyjnego,
- ważne zasady pracy stymulującej i korygującej rozwój dziecka.
Warunki współpracy:
- pomoce: laptop, projektor.
Małe dzieco źle mówi (wykład)
Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda
Adresaci: rodzice, nauczyciele przedszkoli, specjaliści
Czas trwania: 1-2 godziny zegarowe
Miejsce realizacji: przedszkole, szkoła
Cele i zakres treściowy:
- omówienie prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy,
- diagnoza różnicowa najważniejszych zaburzeń mowy,
- kierunki postępowania terapeutycznego.
Warunki współpracy:
- pomoce: laptop, rzutnik.
Jak wspomagać rozwój mowy dziecka (zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda
Adresaci: rodzice, nauczyciele
Czas trwania: 4-6 godzin zegarowych
Miejsce realizacji: przedszkole, szkoła
Cele i zakres treściowy:
- część teoretyczna: najważniejsze zalecenia dotyczące wczesnej profilaktyki; wskazówki dla nauczycieli/rodziców, jak mogą pomóc dziecku z zaburzeniami mowy; prawidłowy rozwój mowy dzieci i jej zakłócenia; poprawne a wadliwe funkcjonowanie narządów artykulacyjnych,
- część warsztatowa: analiza prawidłowego układu narządów przy artykulacji wybranych głosek; praktyczne ćwiczenia: oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne (język, wargi, podniebienie miękkie), rozwijające percepcje słuchową, słuchu fonematycznego, gimnastyka narządów mowy na wesoło – propozycje dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu.
Warunki współpracy:
- pomoce: laptop, rzutnik.
Interwencja profilaktyczna wobec uczniów eksperymentujących z substancjami psychoaktywnymi
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: rodzice, nauczyciele, uczniowie szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Czas trwania: procedura wymaga podejmowania działań w okresie około 3 miesięcy
Miejsce realizacji: szkoła
Cele:
- udzielenie wsparcia i pomocy uczniowi i jego rodzicom,
- zapobieganie problemom związanym z używanie substancji psychoaktywnych poprzez konsekwentne stosowanie procedury interwencji,
Zakres treściowy:
- diagnoza sytuacji i zaplanowania adekwatnych działań: rozmowa z uczniem, rozmowa z rodzicami ucznia, współpraca z wychowawcą,
- motywowanie ucznia do uczestniczenia w działaniach interwencyjnych, opartych o stanowisko szkoły (oczekiwanie zaprzestania używania),
- zawarcie kontrakty w celu motywowania ucznia do zmiany zachowania,
- monitorowanie kontraktu, mające na celu wspieranie zmian w zachowaniu ucznia.
Warunki współpracy:
- realizacja procedury interwencji profilaktycznej wymaga ścisłej współpracy rodziców, szkoły i ucznia.
Szkoła i rodzice wobec zagrożeń substancjami psychoaktywnymi (zajęcia warsztatowe)
Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog
Adresaci: rodzice, wychowawcy uczniów klas V – VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Czas trwania: 2 spotkania x 2 godziny zegarowe
Miejsce realizacji: szkoła
Cele i zakres treściowy:
- nawiązanie przez wychowawcę efektywnej współpracy, umożliwiającej zgodne działanie szkoły i domu oraz wzmacnianie ochrony uczniów w okresie dojrzewania praz zagrożeniami związanymi z używaniem substancji psychoaktywnych,
- przekazanie rodzicom wiedzy na temat prawidłowości psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem i rozwojem autonomii nastolatków; wpływu i roli rodziny w okresie dojrzewania; rodzajów środków psychoaktywnych używanych w środowiskach młodzieżowych,
- podniesienie kompetencji rodziców w zakresie rozpoznawania symptomów używania substancji psychoaktywnych przez dzieci; asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic; wspólnego wypracowania procedur z dzieckiem i zaplanowania współpracy.
Warunki współpracy:
- zajęcia warsztatowe z udziałem i pracą wychowawcy; metody interaktywne.
Zapraszamy do współpracy
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Łukowie