
Poniżej nasza oferta zajęć grupowych na terenie poradni.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.
DLA DZIECI:
TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI – zajęcia warsztatowe
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24.
Adresaci: dzieci mające trudność z samokontrolą złości, z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym w grupie rówieśniczej
Cele: nauka podstawowych umiejętności społecznych (komunikacja, radzenie sobie z emocjami i stresem, rozwiązywanie problemów, stawianie i realizacja celów), nauczenie młodych ludzi samokontroli złości i agresji
Grupa wiekowa: dzieci z kl. V-VIII, zakwalifikowane po uprzednich spotkaniach indywidualnych
Ilość uczestników: 6-8 osób
Czas trwania zajęć: zajęcia odbywają się 2 x tygodniu, lub 1x w tygodniu, w zależności od grupy, od tego uzależniony będzie czas trwania całego cyklu spotkań
Prowadzący: mgr Emilia Klimiuk – psycholog, mgr Wioletta Kojtych – pedagog
Zajęcia odbędą się w przypadku zebrania się odpowiedniej wiekowo grupy.
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci nieśmiałe, dzieci doświadczające przemocy rówieśniczej
Cele: poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz ćwiczenie ich w bezpiecznych warunkach zajęć, ćwiczenie postawy asertywnej, praca nad poczuciem własnej wartości
Grupa wiekowa: dzieci z klas IV-VI, VI- VIII
Ilość uczestników: 8-10 osób
Czas trwania zajęć: Zajęcia odbywają się 1 x tygodniu po 1 godz., przez około 3 miesiące
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog
Zajęcia odbędą się w przypadku zebrania się odpowiedniej wiekowo grupy.
APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ. Program profilaktyki uniwersalnej – zajęcia warsztatowe
Adresaci: zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych dzieci z naciskiem na dzieci, które nie potrafią radzić sobie z porażkami, mają tendencje do poddawania się, pesymizmu, utraty nadziei.
Grupa wiekowa: uczniowie klas II-VI (grupa młodsza klasy II-IV i starsza klasy V-VI)
Ilość uczestników: 8-10 osób
Cele:
- promocja zdrowia poprzez rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych,
- kształtowanie postaw optymizmu oraz pozytywnego nastawienia,
- wzmacnianie odporności na stres,
- budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowej samooceny poprzez rozwój świadomości własnych uczuć, potrzeb i schematów reagowania na problemy,
- rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
- rozwój umiejętności współpracy i budowania dobrych relacji z innymi,
- rozwijanie umiejętności koncentracji i relaksacji.
Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny – spotkania 1x w tygodniu, trwające
1 godzinę zegarową.
Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Joanna Cąkała – psycholog
PRZYJACIELE ZIPPIEGO – zajęcia warsztatowe
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Adresaci: dzieci potrzebujące wsparcia w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności psychospołecznych
Grupa wiekowa: uczniowie klas I i II Szkoły Podstawowej
Cel: Kształtowanie umiejętności psychospołecznych dzieci oraz rozwijanie umiejętności
konstruktywnego komunikowania się i mówienia o sobie
Czas trwania zajęć: zajęcia odbywają się 1x w tygodniu i trwają 45 minut
Ilość uczestników: 8-10 uczniów
Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Katarzyna Chachaj – pedagog
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – zajęcia warsztatowe
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Adresaci: dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera), dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej, dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie.
Grupa wiekowa: dzieci 5 – 6 -letnie
Umiejętności rozwijane w czasie zajęć, to:
- współpraca grupowa
- rozpoznawanie własnych uczuć
- uczenie sposobów na ich wyrażanie w sposób konstruktywny
- rozwijanie empatii
- rozwiązywanie konfliktów
- rozpoznawanie swoich mocnych stron i zasobów.
Liczba uczestników: 4 – 5 osób
Czas trwania: 1 spotkanie 60 min, trening do końca roku szkolnego 2020/21
Prowadzący: mgr Wioletta Kojtych – pedagog, mgr Renata Zielińska – psycholog
BAJKI, KTÓRE LUBIMY- zajęcia grupowe
Adresaci: dzieci z trudnościami emocjonalnymi oraz problemami w rozwoju funkcji słuchowo – językowych
Cele zajęć:
- redukowanie stanów niepokoju, zwalczanie negatywnych emocji,
- poszerzenie zasobu słownictwa biernego i czynnego,
- przełamywanie barier i zahamowań w grupie, budowanie wzajemnego zaufania, a przez
to spotęgowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie.
Grupa wiekowa: dzieci w wieku 5-6 lat (Decyzję o zakwalifikowaniu do grupy podejmują prowadzący zajęcia.)
Liczba uczestników: 6-8 osób
Czas trwania zajęć: rok szkolny 2022/2023; zajęcia z dziećmi będą odbywały się raz w tygodniu 1 godzina (poniedziałek godz. 15-16)
Prowadzący: psycholog- Renata Zielińska, pedagog- Wioletta Kojtych, logopeda- Beata Smyk
WYSPA ZABAW – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci doświadczające różnorodnych trudności w funkcjonowaniu w sferze emocjonalno-
społecznej
Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) i wczesnoszkolnym (klasy I-III)
Cele:
- rozwijanie umiejętności werbalizowania własnych stanów emocjonalnych i potrzeb,
- tworzenie atmosfery sprzyjającej akceptacji siebie, poznawania własnych mocnych i słabych stron,
- nauka sposobów kompensowania pojawiających się w relacjach rówieśniczych trudności,
- kształtowanie umiejętności odreagowywania nieprzyjemnych emocji w konstruktywny sposób,
- kształtowanie umiejętności kierowania własnym zachowaniem,
- rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
- uczenie się pełnienia różnorodnych ról społecznych,
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne czyny,
- nauka proszenia o pomoc w sytuacjach kryzysowych.
Liczba uczestników: 4-8 osób
Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny; spotkanie raz w tygodniu trwające godzinę zegarową
Prowadzący: mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog,pedagog, mgr Iwona Połeć – pedagog
PODRÓŻE W NAS I WOKÓŁ NAS – zajęcia grupowe
Zajęcia nie będą realizowane w roku szkolnym 2023/24
Adresaci: dzieci ze zwiększoną potrzebą ruchu, z obniżoną koncentracją uwagi, z potrzebami w zakresie sfery emocjonalno-społecznej
Grupa wiekowa: dzieci w wieku 5-6 lat
Cel: Niwelowanie trudności w nawiązywaniu relacji społecznych, kształtowanie adekwatnej
samooceny i poczucie własnej wartości, rozwijanie odporności na frustrację i porażkę,
zaspokajanie zapotrzebowania na stymulację.
Czas trwania zajęć: zajęcia odbywają się 1x w tygodniu i trwają 45 minut
Ilość uczestników: 8-10 dzieci
Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Katarzyna Chachaj – pedagog
CZYTANIE- TO ŁATWE! – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci 5 i 6 letnie
Czas trwania: 1 raz w tygodniu po 45 minut
Cel ogólny i zakres treściowy:
- wzbudzanie zainteresowania mową i pismem,
- ćwiczenie rozumowania przez analogię,
- stymulowanie myślenia symbolicznego.
Liczebność grupy: 6 – 8 dzieci
Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, Justyna Goławska- psycholog
ŁATWIEJ DO SZKOŁY – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci z klas 0 i I, które nie osiągnęły gotowości szkolnej
Czas trwania: 1 raz w tygodniu po 45 minut
Cel zajęć: niwelowanie trudności edukacyjnych, optymalizowanie warunków do uczenia się poprzez rozwijanie funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych oraz językowych.
Liczebność grupy: 6-8 dzieci
Prowadzący: Katarzyna Chachaj- pedagog, Anna Żądełek- logopeda
BYĆ AKTYWNYM – zajęcia ogólnokondycyjne bazujące na elementach integracji sensorycznej
Adresaci: Zajęcia skierowane są do chłopców w wieku 5-6 lat z problemami z integracją sensoryczną, ale potrafiących współpracować w grupie.
Cel: Celem zajęć jest stymulacja wszystkich zmysłów poprzez zabawę. Największy nacisk podczas spotkań kładziony będzie na stymulację czucia głębokiego i poprawę koordynacji wzrokowo – ruchowej. Wykorzystamy gry i zabawy ruchowe. Dzieci będą współpracowały ze sobą, ale pojawi się również element rywalizacji. Zajęcia grupowe powodują, że dzieci chętniej odkrywają nowe aktywności, uczą się od siebie nawzajem i nawzajem stymulują do działania.
Liczebność grupy: 4 osoby.
Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu (poniedziałek godzina 16:00)
Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.
RYTM I RUCH
Adresaci: zajęcia skierowane do dziewczynek w wieku 6-7 lat.
Cel: Celem zajęć jest stymulacja wszystkich zmysłów poprzez ćwiczenia, praca nad wyrażaniem emocji poprzez ruchy ciała, rozluźnieniem, praca z oddechem. Podczas zajęć będziemy wykorzystywać elementy metody Weroniki Sherborne i ćwiczeń koordynacyjnych w rytm muzyki. Podczas zajęć dziewczynki będą pracowały w grupach i parach tworząc zespół, współpraca będzie kluczem do osiągnięcia zamierzonego celu. Praca zespołowa będzie służyła do większej otwartości dzieci i budowania prawidłowych relacji. Celem zajęć jest stymulowanie rozwoju dziecka pod względem fizycznym i osobowościowym. Wykorzystując dotyk, ruch i wzajemne relacje fizyczne i emocjonalne kształtuje się świadomość samego siebie i umożliwia to pogłębienie kontaktu z innymi ludźmi.
Liczebność grupy: 6 osób.
Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu
Termin: poniedziałek, godzina: 18:00
Miejsce realizacji: PPP w Łukowie
Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.
RAZEM BYĆ
Adresaci: uczniowie klas IV-VII mający trudność w funkcjonowaniu w sferze emocjonalno-społecznej.
Cele:
• budowanie relacji z ograniczeniem dostępności urządzeń elektronicznych,
• uczestniczenie w formach aktywności wymagających kontaktu „twarzą w twarz”,
• rozwijanie indywidualnych umiejętności współpracy w grupie,
• kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
• doskonalenie umiejętności komunikacji z rówieśnikami oraz zachowań empatycznych.
Liczebność grupy: 4-8 osób.
Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny (od października 2023 do maja 2024); spotkanie raz w tygodniu (poniedziałek) trwające godzinę zegarową
Prowadzący: mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog, pedagog, mgr Iwona Połeć – pedagog
DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI:
MOJE DZIECKO DOJRZEWA – JA UCZĘ SIĘ DOJRZEWAĆ RAZEM Z NIM – zajęcia warsztatowe
Adresaci: rodzice nastolatków
Cele:
- Poznanie, które z cech i umiejętności sprzyjają budowaniu zdrowych relacji rodziców z dorastającym dzieckiem
- Nabycie umiejętności rozpoznawania emocji, zachowań, uczuć doświadczanych przez nastolatków
- Nabycie umiejętności wyciągania wniosków z trudnych sytuacji wychowawczych i umiejętności pokierowania dziecko, które jest w kryzysie
Liczba uczestników: od 6 do 12 osób
Czas trwania: 2 godziny jednorazowo
Prowadzący: mgr Emilia Klimiuk – psycholog
INTEGRACJA SENSORYCZNA DLA NAJMŁODSZYCH W ŚRODOWISKU DOMOWYM – warsztaty dla rodziców jak stymulować zmysły dzieci w wieku 0 -3 lata poprzez zabawę
Adresaci: rodzice.
Cele i zakres treściowy:
– część teoretyczna – omówienie jakie posiadamy zmysły i ich roli w rozwoju dzieci,
– część praktyczna – pokazanie przykładowych zabaw stymulujących poszczególne zmysły.
Liczba uczestników: do 6 osób
Czas trwania: jedno spotkanie 2 godziny.
Prowadzący: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta integracji sensorycznej.
JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY, JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MÓWIŁY – warsztaty umiejętności wychowawczych
Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, wychowawcy, pracownicy OPS, katecheci
Cele: wyposażenie rodziców i nauczycieli w wiedzę i umiejętności, które pozwalają na budowanie satysfakcjonujących relacji wychowawczych, co sprzyja budowaniu i wzmacnianiu czynników
chroniących; poprzez rozumienie potrzeb, aktywne wspieranie dzieci i młodzieży w harmonijnym rozwoju oraz bezpieczne rozwiązywanie problemów i konfliktów. W rezultacie przyczynia się to do podejmowania dobrych wyborów i ograniczenia występowania zachowań problemowych dzieci i młodzieży.
Liczba uczestników: 10-12 osób
Czas trwania: cykl 10 spotkań po 4 godziny
Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk
RODZEŃSTWO BEZ RYWALIZACJI – warsztaty umiejętności wychowawczych
Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, którzy ukończyli I część warsztatów „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
Cele: poszerzenie umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli służących budowaniu dobrych relacji w rodzinie i grupie wychowawczych. Silna więź z rodzicami jest jednym z głównych czynników chroniących dzieci i młodzież, a temu służą umiejętności porozumiewania się w rodzinie, w grupie, umiejętności rozpoznawania potrzeb służących rozwojowi oraz umiejętności radzenia sobie z trudnymi uczuciami i zachowaniami, jak złość, zazdrość, porównywanie, rywalizacja, agresja.
Liczba uczestników: 10-12 osób
Czas trwania: cykl 6-8 spotkań po 4 godziny
Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk