
Poniżej nasza oferta zajęć grupowych na terenie poradni.
Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.
OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI
Zajęcia realizowane będą w przypadku zebrania się odpowiedniej wiekowo grupy
DLA DZIECI:
TRENING PEWNOŚCI SIEBIE – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci nieśmiałe, dzieci doświadczające przemocy rówieśniczej
Cele: poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz ćwiczenie ich w bezpiecznych warunkach zajęć, ćwiczenie postawy asertywnej, praca nad poczuciem własnej wartości
Grupa wiekowa: dzieci z klas IV-VI
Ilość uczestników: 8-10 osób
Czas trwania zajęć: Zajęcia odbywają się 1 x tygodniu po 1 godz., przez około 3 miesiące
Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog
APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ. Program profilaktyki uniwersalnej – zajęcia warsztatowe
Adresaci: zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych dzieci z naciskiem na dzieci, które nie potrafią radzić sobie z porażkami, mają tendencje do poddawania się, pesymizmu, utraty nadziei.
Grupa wiekowa: uczniowie klas IV–V
Ilość uczestników: 8-10 osób
Cele: promocja zdrowia poprzez rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, kształtowanie postaw optymizmu oraz pozytywnego nastawienia, wzmacnianie odporności na stres, budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowej samooceny, rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji, rozwój umiejętności współpracy i budowania dobrych relacji z innymi, rozwijanie umiejętności koncentracji i relaksacji
Czas trwania: program zaplanowany na 5 miesięcy – spotkania raz w tygodniu, trwające 50 minutProwadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Joanna Cąkała – psycholog
PRZYJACIELE ZIPPIEGO – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci potrzebujące wsparcia w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności psychospołecznych
Grupa wiekowa: uczniowie klas I i II szkoły podstawowej
Cel: Kształtowanie umiejętności psychospołecznych dzieci oraz rozwijanie umiejętności
konstruktywnego komunikowania się i mówienia o sobie
Czas trwania zajęć: zajęcia odbywają się 1x w tygodniu i trwają 50 minut
Ilość uczestników: 8-10 uczniów
Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Beata Smyk – logopeda
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera), dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej, dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie
Grupa wiekowa: dzieci 5 – 6 -letnie
Cele: rozwijanie umiejętności współpracy grupowej, rozpoznawanie własnych uczuć , uczenie sposobów na ich wyrażanie w sposób konstruktywny, rozwijanie empatii, rozwiązywanie konfliktów, rozpoznawanie swoich mocnych stron i zasobów
Liczba uczestników: 4 – 5 osób
Czas trwania: 1 x w tygodniu 60 min; realizacja w II semestrze roku szkolnego 2025/26
Prowadzący: mgr Wioletta Kojtych – pedagog, mgr Renata Zielińska – psycholog
WYSPA ZABAW – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci doświadczające różnorodnych trudności w funkcjonowaniu w sferze emocjonalno-
społecznej
Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) i wczesnoszkolnym (klasy I-III)
Cele: rozwijanie umiejętności werbalizowania własnych stanów emocjonalnych i potrzeb, tworzenie atmosfery sprzyjającej akceptacji siebie, poznawania własnych mocnych i słabych stron, nauka sposobów kompensowania pojawiających się w relacjach rówieśniczych trudności, kształtowanie umiejętności odreagowywania nieprzyjemnych emocji w konstruktywny sposób, kształtowanie umiejętności kierowania własnym zachowaniem, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, uczenie się pełnienia różnorodnych ról społecznych, wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne czyny, nauka proszenia o pomoc w sytuacjach kryzysowych
Liczba uczestników: 4-8 osób
Czas trwania: program zaplanowany na cały rok szkolny; spotkanie raz w tygodniu trwające 60 min.
Prowadzący: mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog, pedagog, mgr Iwona Połeć – pedagog
CZYTANIE- TO ŁATWE! – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci 5 i 6 letnie
Czas trwania: raz w tygodniu po 45 minut
Cel ogólny i zakres treściowy: wzbudzanie zainteresowania mową i pismem, ćwiczenie rozumowania przez analogię, stymulowanie myślenia symbolicznego
Liczebność grupy: 6 – 8 dzieci
Prowadzący: Anna Żądełek- logopeda, Justyna Goławska- psycholog
ŁATWIEJ DO SZKOŁY – zajęcia warsztatowe
Adresaci: dzieci z klas 0 i I, które nie osiągnęły gotowości szkolnej
Czas trwania: raz w tygodniu po 45 minut
Cel zajęć: niwelowanie trudności edukacyjnych, optymalizowanie warunków do uczenia się poprzez rozwijanie funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych oraz językowych
Liczebność grupy: 6-8 dzieci
Prowadzący: Katarzyna Chachaj – pedagog, Anna Żądełek – logopeda
BYĆ AKTYWNYM – zajęcia ogólnokondycyjne bazujące na elementach integracji sensorycznej
Adresaci: zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 5-6 lat z problemami z integracją sensoryczną, ale potrafiących współpracować w grupie 4-6 osób.
Cel: Wspieranie czucia głębokiego i koordynacji wzrokowo-ruchowej, obustronnej koordynacji. Zajęcia bazują na integracji sensorycznej i stymulacji wszystkich zmysłów, ważnych w rozwoju dzieci.
Liczebność grupy: grupa 4 osób
Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu
Prowadząca: mgr Joanna Mucha- fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.
BILATERALNA INTEGRACJA
Adresaci: dzieci w wieku 7-8 lat, klasa I, II
Cel: Jest to program ćwiczeń ruchowych wspierających naukę, koncentrację uwagi i obustronną koordynację ruchową
Liczebność grupy: 6 osób
Czas trwania: 45 minut raz w tygodniu lub co drugi tydzień, zależnie od liczby chętnych
Prowadząca: mgr Joanna Mucha – fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej.
CYBERNIAKI – BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI
Adresaci: dzieci z klas I–III
Cele zajęć: kształtowanie świadomości na temat zagrożeń cyfrowych i rozwijanie umiejętności bezpiecznego, odpowiedzialnego korzystania z Internetu i nowych technologii przez dzieci
Czas trwania: cykl 5 spotkań po 45 minut, realizacja w II semestrze 2025-26
Prowadzący: mgr Katarzyna Chachaj – pedagog, mgr Justyna Goławska – psychologog
SŁUCHOWE ASY IDĄ DO I KLASY
Adresaci: 6–8 dzieci z kl.0
Cele zajęć: stymulowanie rozwoju percepcji słuchowej, koncentracji uwagi, pamięci i funkcji językowych dla zapewnienia odpowiednich podwalin do nauki czytania, pisania oraz kolejnych wyzwań edukacyjnych
Czas trwania: raz w tygodniu, 45 minut, realizacja w II semestrze roku szkolnego 2025/26
Prowadzący: mgr Weronika Mizeracka – logopeda, mgr Ilona Pytlik – logopeda
OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI PROWADZONYCH Z UDZIAŁEM RODZICÓW
Z MAMĄ, TATĄ IDĘ W ŚWIAT – zajęcia dla małych dzieci prowadzone z udziałem rodziców
Adresaci: dzieci w wieku 2-3 lat i ich rodzice
Cel: zajęcia cykliczne, przygotowujące dzieci i ich rodziców do pójścia do przedszkola
Czas trwania: raz w miesiącu, 60-90 minut zależnie od tematyki zajęć
Prowadzący: mgr Joanna Mucha -fizjoterapeuta i terapeuta Integracji Sensorycznej, mgr Beata Smyk – logopeda, wieloletni pracownik wychowania przedszkolnego, mgr Magdalena Mojska-Sadowska – psycholog, pedagog
OFERTA ZAJĘĆ DLA RODZICÓW / NAUCZYCIELI
JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY, JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MÓWIŁY – warsztaty umiejętności wychowawczych
Adresaci: rodzice i nauczyciele, przyszli rodzice, wychowawcy, pracownicy OPS, katecheci
Cele: wyposażenie rodziców i nauczycieli w wiedzę i umiejętności, które pozwalają na budowanie satysfakcjonujących relacji wychowawczych, co sprzyja budowaniu i wzmacnianiu czynników chroniących; poprzez rozumienie potrzeb, aktywne wspieranie dzieci i młodzieży w harmonijnym rozwoju oraz bezpieczne rozwiązywanie problemów i konfliktów. W rezultacie przyczynia się to do podejmowania dobrych wyborów i ograniczenia występowania zachowań problemowych dzieci i młodzieży.
Liczba uczestników:10-12 osób
Czas trwania: cykl 10 spotkań po 4 godziny 2x w tygodniu
Prowadzący: mgr Zofia Skrzymowska – logopeda, psychoprofilaktyk
O ZŁOŚCI DZIECKA I ZŁOŚCI RODZICA – zajęcia warsztatowe
Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym/ nauczyciele przedszkoli
Poruszane zagadnienia:
• Skąd biorą się trudne emocje?
• Specyfika rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym.
• Jak pomóc dziecku regulować stany emocjonalne?
• Dlaczego to ważne, aby rodzic zadbał o własne emocje w kontakcie z dzieckiem?
Liczba uczestników: 10-12 osób
Czas trwania: 2 x po 1,5 godz. lub 3 godz. w zależności od ustaleń z grupą
Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog.
DOGADAJ SIĘ Z NASTOLATKIEM – warsztaty dla rodziców
Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym/nauczyciele przedszkolni
Adresaci: rodzice nastoletnich dzieci
Cele i zakres treściowy:
- zrozumienie perspektywy nastolatka
- jak świadomie budować relacje ze swoim dzieckiem
- trudne zachowania i emocje – jak reagować?
- wzmacnianie rodzicielskich zasobów – jak się nie wypalić w kontakcie z nastolatkiem
Liczba uczestników: do 12 osób
Czas trwania: 2-3 godziny
Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

