Przejdź do treści
Strona główna » Zajęcia grupowe realizowane w terenie

Zajęcia grupowe realizowane w terenie

Poniżej nasza oferta zajęć grupowych realizowany na terenie przedszkoli i szkół w rejonie działania poradni.

Klikając w tytuł wyświetlisz szczegóły zajęć.

ZAJĘCIA DLA DZIECI / UCZNIÓW

Podczas realizowanych zajęć wymagana jest bezwzględna obecność nauczyciela / specjalisty – pracowników szkoły/ przedszkola!!!

BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ (ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE) – zajęcia warsztatowe

Adresaci: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele:

  • poszerzenie wiedzy uczniów na temat problemu dokuczania,
  • większe poczucie sprawstwa i świadomość możliwości radzenia sobie z dokuczaniem zarówno przez osoby jej doświadczające, jak i w grupie świadków
  • kształtowanie postawy empatii

Zakres treściowy:

  • przedstawienie problemu dokuczania, konsekwencji takich zachowań
  • sposoby radzenia sobie z dokuczaniem
  • odpowiedzi na pytania: Czy dokuczanie może być zabawą? Kim jest dobry kumpel i jak się nim stać?

Warunki współpracy:

  • obecność wychowawcy klasy podczas zajęć
  • sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu
  • białe kartki A4, kredki, długopisy dla każdego ucznia
  • sprzęt do wyświetlenia prezentacji multimedialnej

Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Agnieszka Kubiak – psycholog

PROFILAKTYKA TRUDNOŚCI EMOCJONALNYCH  – ZAJĘCIA WARSZTATOWE

Adresaci: uczniowie klas IV – VIII szkoły podstawowej

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele i zakres treściowy:

  • uświadomienie uczniom, że nie ma emocji złych i dobrych
  • poznanie sposobów radzenia sobie z uczuciami
  • uświadomienie ważności pilnowania swoich granic

Warunki współpracy:

  • obecność wychowawcy klasy podczas zajęć
  • sala, w której jest możliwość ustawienia krzeseł w kręgu
  • białe kartki A4, długopisy dla każdego ucznia

Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog

PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – CZYM JEST I JAK NA NIĄ REAGOWAĆ – zajęcia warsztatowe

Adresaci: uczniowie klas VI – VIII szkół podstawowych

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cel: Celem zajęć jest podniesienie wiedzy na temat zjawiska przemocy rówieśniczej w świecie
realnym i cyberprzemocy, reagowania i możliwości pomocy w sytuacji doznawania
przemocy ze strony rówieśników lub bycia jej świadkiem

Warunki współpracy: duże kartki papieru do pracy grupowej, flamastry

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog

INTERWENCJA PROFILAKTYCZNA WOBEC UCZNIÓW EKSPERYMENTUJĄCYCH Z SUBSTANCJAMI PSYCHOAKTYWNYMI

Adresaci: uczniowie szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, nauczyciele, rodzice

Czas trwania: procedura wymaga podejmowania działań w okresie około 3 miesięcy

Miejsce realizacji: szkoła

 Cele:

  • udzielenie wsparcia i pomocy uczniowi i jego rodzicom
  • zapobieganie problemom związanym z używaniem substancji psychoaktywnych poprzez konsekwentne stosowanie procedury interwencji

Zakres treściowy:

  • diagnoza sytuacji i zaplanowania adekwatnych działań: rozmowa z uczniem, rozmowa z rodzicami ucznia, współpraca z wychowawcą
  • motywowanie ucznia do uczestniczenia w działaniach interwencyjnych, oparte o stanowisko szkoły (oczekujące zaprzestania używania)
  • zawarcie kontrakty w celu motywowania ucznia do zmiany zachowania
  • monitorowanie kontraktu, mające na celu wspieranie zmian w zachowaniu ucznia

Warunki współpracy:

  • realizacja procedury interwencji profilaktycznej wymaga ścisłej współpracy rodziców, szkoły i ucznia

Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog

MOJE ŻYCIE – MOJA WARTOŚĆ – warsztaty profilaktyczne

Adresaci: uczniowie  klas VII– VIII szkół podstawowych i uczniowie szkoły ponadpodstawowej

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele:

  • ukazanie wartości, jaką jest życie
  • zwiększenie świadomości siebie
  • pobudzenie refleksji nad własnym życiem
  • podniesienie poczucia wartości, samoakceptacja
  • odkrywanie sensu i celu życia
  • zapoznanie z zagrożeniami życia

Warunki współpracy: możliwość ustawienia krzeseł w kręgu

Prowadzący: mgr Joanna Cąkała – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

WYBIERAM ŚWIADOMIE – warsztaty zawodoznawcze

Adresaci: uczniowie klas VIII

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele i zakres treściowy:

  • pomoc w trafnym i świadomym wyborze ścieżki edukacyjno- zawodowej
  • uświadomienie istoty poznania siebie oraz rynku pracy
  • poznanie swoich słabych i mocnych stron
  • uświadomienie istoty samodzielnego i przemyślanego wyboru ścieżki edukacyjno- zawodowej

Warunki współpracy:

  • kartki do flipchartu, kredki, mazaki, gazety

Prowadzący: mgr Anna Żądełek- logopeda/doradca zawodowy, mgr Joanna Cąkała – psycholog

ZAJĘCIA DLA NAUCZYCIELI

SZKOŁA I RODZICE WOBEC ZAGROŻEŃ SUBSTANCJAMI PSYCHOAKTYWNYMI – zajęcia warsztatowe

Adresaci: wychowawcy uczniów klas V – VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych/ rodzice

Czas trwania: 2 spotkania x 2 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: szkoła

Cele i zakres treściowy:

  • nawiązanie przez wychowawcę efektywnej współpracy, umożliwiającej zgodne działanie szkoły i domu oraz wzmacnianie ochrony uczniów w okresie dojrzewania przed zagrożeniami związanymi z używaniem substancji psychoaktywnych
  • przekazanie rodzicom wiedzy na temat prawidłowości psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem i rozwojem autonomii nastolatków; wpływu i roli rodziny w okresie dojrzewania; rodzajów środków psychoaktywnych używanych w środowiskach młodzieżowych
  • podniesienie kompetencji rodziców w zakresie rozpoznawania symptomów używania substancji psychoaktywnych przez dzieci; asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic; wspólnego wypracowania procedur z dzieckiem i zaplanowania współpracy

Warunki współpracy:

  • zajęcia warsztatowe z udziałem i pracą wychowawcy; metody interaktywne

Prowadzący: mgr Izabela Janaszek-Talacha – psycholog

ROZWÓJ KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ W AUTYZMIE – wykład z elementami warsztatu

Adresaci: nauczyciele, specjaliści pracujący z osobami z autyzmem

Czas trwania: 2 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: przedszkole

Cele i zakres treściowy:

  • omówienie etapów rozwoju komunikacji
  • charakterystyka mowy w autyzmie
  • wskazówki – jak kształtować sprawności komunikacyjne dzieci z autyzmem

Warunki współpracy:

  • laptop, rzutnik, głośniki

Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda

WOKÓŁ AUTYZMU. JAK POMÓC OSOBOM Z AUTYZMEM. JAK PRACOWAĆ Z OSOBAMI Z AUTYZMEM – wykład z elementami warsztatu

Adresaci: nauczyciele, specjaliści pracujący z osobami z autyzmem

Czas trwania: 2 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: szkoła

Cele: poszerzenie wiedzy na temat autyzmu i strategii postępowania wobec osób z autyzmem

Zakres treściowy:

  • objawy diagnostyczne dla autyzmu
  • różnicowanie autyzmu z innymi zaburzeniami
  • wpływ problemów z funkcjami wykonawczymi i zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie osoby z autyzmem
  • trudności językowe i komunikacyjne u osób z autyzmem
  • teorie dotyczące spektrum zaburzeń autystycznych
  • metody terapeutyczne i strategie pomocne w pracy z osobami z autyzmem
  • kształtowanie umiejętności metodą Małych Kroków
  • stosowanie różnych rodzajów podpowiedzi
  • rodzaje wzmocnień i rodzaje ich podawania
  • katalog interesujących publikacji i filmów nt. zaburzeń autystycznych

Warunki współpracy:

  • laptop, rzutnik, głośniki, papier ksero, długopisy

Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda, mgr Iwona Połeć – pedagog

CO MI POMAGA W SZKOLE ? SPOSOBY PRACY Z UCZNIEM Z ZESPOŁEM ASPERGERA  – wykład

Adresaci: nauczyciele

Czas trwania: 2 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: szkoła

Cele:

  • poszerzenie wiedzy nt. zespołu Aspergera,
  • trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych u uczniów z zespołem Aspergera,
  • strategie ułatwiające funkcjonowanie ucznia z zespołem Aspergera w szkole.

Zakres treściowy:

  • kryteria diagnostyczne dla zespołu Aspergera,
  • wpływ problemów z funkcjami wykonawczymi i zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie ucznia z zespołem Aspergera w szkole,
  • trudności komunikacyjne i językowe oraz problemy z rozumienie poleceń u ucznia z zespołem Aspergera,
  • trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych u ucznia z zespołem Aspergera,
  • sposoby wsparcia ucznia na lekcji,
  • zasady dotyczące zadawania prac domowych.

Warunki współpracy:

  • laptop i projektor

Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda, mgr Iwona Połeć – pedagog

KIEDY DZIECKO NIE MÓWI. JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM – wykład z elementami warsztatu

Adresaci: spotkanie przeznaczone jest dla wszystkich pracowników placówki: przedszkola/szkoły, do której uczęszcza dziecko z diagnozą lub podejrzeniem mutyzmu wybiórczego (pracownicy pedagogiczni oraz pracownicy obsługi i administracji). W spotkaniu uczestniczą również rodzice dziecka z mutyzmem wybiórczym

Czas trwania: 3 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: szkoła

Cele:

  • zdobycie wiedzy na temat charakterystyki zaburzenia lękowego jakim jest mutyzm wybiórczy,
  • wzrost świadomości dotyczącej ewentualnych czynników podtrzymujących niemówienie występujących w domu lub środowisku szkolnym
  • zwiększenie gotowości do współpracy pomiędzy placówką a rodziną dziecka z mutyzmem wybiórczym
  • wzrost wiedzy na temat etapów terapii mutyzmu wybiórczego

Zakres treściowy:

  • czym jest mutyzm wybiórczy – opis zaburzenia
  • mechanizm powstawania mutyzmu wybiórczego
  • charakterystyka funkcjonowania osób z mutyzmem wybiórczym
  • przygotowanie gruntu do terapii, analiza czynników podtrzymujących
  • omówienie modelu swobodnego mówienia
  • metody i techniki terapii MW: metoda 5 sekund, metoda trójkąta, sliding in nieformalny, sliding in formalny, modelowanie
  • generalizacja mowy
  • możliwe błędy w terapii mutyzmu wybiórczego

Warunki współpracy:

  • sprzęt do wyświetlenia prezentacji multimedialnej

Prowadzący: mgr Agnieszka Kubiak – psycholog, mgr Emilia Klimiuk – psycholog

ZAJĘCIA DLA RODZICÓW

 JAK WSPIERAĆ REGULACJĘ EMOCJI MAŁEGO DZIECKA – wykład

Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym

Czas trwania: ok. 1 godziny

Miejsce realizacji: przedszkole

Cele i zakres treściowy:

  • zwiększenie świadomości rodziców nt. potrzeb rozwojowych małego dziecka oraz sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i zachowaniami
  • znaczenie rodziny w kształtowaniu się zdrowia emocjonalnego małego dziecka

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog

JAK WSPIERAĆ DZIECI W ŚWIADOMYM I BEZPIECZNYM KORZYSTANIU Z NOWYCH TECHNOLOGII? – wykład

Adresaci: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym

Czas trwania: ok. 1 godziny

Miejsce realizacji: przedszkole

Cele i zakres treściowy:

  • zwiększenie świadomości rodziców nt. zagrożeń związanych z nadmiernym używaniem przez dzieci nowych technologii
  • poznanie wpływu korzystania z technologii cyfrowych na rozwój dzieci i młodzieży
  • możliwości rodziców w procesie wspierania dziecka w bezpiecznym korzystaniu z mediów

Prowadzący: mgr Renata Zielińska – psycholog

MAŁE DZIECKO ŹLE MÓWI  – wykład

Adresaci: rodzice

Czas trwania: 2 godziny zegarowe

Miejsce realizacji: przedszkole

Cele i zakres treściowy:

  • omówienie prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy
  • diagnoza różnicowa najważniejszych zaburzeń mowy
  • kierunki postępowania terapeutycznego

Niezbędne materiały: pomoce: laptop, rzutnik

Prowadzący: mgr Elżbieta Dejryng-Pogonowska – logopeda

RODZICU, POMÓŻ SWOJEMU DZIECKU WYBRAĆ ZAWÓD – wykład

Adresaci: rodzice uczniów klas VIII

Czas trwania: 2 godziny lekcyjne

Miejsce realizacji: szkoła

Cele i zakres treściowy:

  • uświadomienie istoty zainteresowań i predyspozycji dzieci w wyborze ścieżki zawodowej
  • przedstawienie warunków niezbędnych do uzyskania określonych kwalifikacji
  • wskazanie przeciwwskazań zdrowotnych w wyborze zawodu
  • wskazanie istoty wsparcia emocjonalnego i bazowania na zasobach i mocnych stronach dziecka
  • uświadomienie istoty akceptacji decyzji dziecka

Niezbędne materiały: pomoce: laptop i rzutnik

Prowadzący: mgr Anna Żądełek- logopeda, doradca zawodowy

BAJKI, INTERNET I MOJE DZIECKO – zajęcia dla przyszłych rodziców

Adresaci: przyszli rodzice

Cele: wyposażenie przyszłych rodziców w wiedzę dotyczącą wczesnej profilaktyki; postaramy się postaramy się poszukać odpowiedzi na pytania:

  • Ile bajek może oglądać małe dziecko?
  • Czy telewizja i internet wpływają na sen?
  • Dlaczego nie karmić dzieci przy bajkach i czy reklamy i media mają wpływ na powstawanie otyłości u dzieci?
  • Czy mózg dzieci sieci jest inny?
  • Więzi rodzinne a media elektroniczne- czy mają coś ze sobą wspólnego?
  • Jakie znamy konsekwencje obecności mediów w życiu dziecka?

Czas trwania zajęć: jednorazowe 1,5 godzinne spotkanie

Miejsce realizacji: szkoły rodzenia/ parafie

Prowadzący: mgr Emilia Klimiuk – psycholog, mgr Anna Żądełek – logopeda

PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA OD OKRESU PRENATALNEGO DO OKRESU WCZESNODZIECIĘCEGO –  wykład z elementami warsztatu

Adresaci: kobiety w ciąży i rodzice w wieku wczesnodziecięcym

Czas trwania: 1 godzina zegarowa

Miejsce realizacji: szkoła rodzenia/ parafie

Cele i zakres treściowy:

  • niedopuszczenie do pojawienia się zaburzeń mowy
  • uświadomienie istoty odpowiedniej pielęgnacji oraz odpowiedniej stymulacji w rozwoju mowy dziecka
  • kształtowanie świadomości na temat istoty karmienia, wyboru smoczka, rozszerzania diety, odpowiedniego toru oddychania oraz wpływu wysokich technologii na rozwój dziecka

Prowadzący: mgr Anna Żądełek- neurologopeda